zondag 29 mei 2022

Ontbijt Preppen!

 Ontbijt Preppen!

Met haver, abrikoos, cacaopoeder, kaneel etc etc gevulde voorbereide ontbijtpotjes!

Aan mij moet je 's morgens geen ingewikkelde berekeningen vragen: ik gebruik dan al mijn energie om langzaam wakker te worden.

Onlangs bedacht ik mij dat mijn ontbijt een behoorlijk ingewikkelde bedoening aan het worden is: een schepje van dit, een schepje van dat. 

Daarom doe ik vanaf nu aan ontbijtpreppen: eens per week, liefst op een vast moment, zet ik zeven glazen potjes klaar. Ik maak zeven droge ontbijten. Wil je tijd winnen of wil ook jij graag wakker worden zonder al te veel te moeten nadenken, dan kan je dit Ontbijt Prep Stappenplan volgen:

Ontbijt Prep Stappenplan

Nodig:

-zeven potjes met brede opening en deksel

-plaats om zeven potjes in je keuken op te bergen

-al jouw droge ontbijt ingrediënten

-lepels

Hoe doe je het?

1.Open alle potjes en zet ze naast elkaar

2.Schep van elk ingrediënt de benodigde hoeveelheid in het potje.

3.Zet de potjes op een goed bereikbare plaats in de keuken.

4.Vul eventueel 's avonds het potje voor de ochtend erna al met notenmelk voor overnight oats.

Op dit moment bestaat mijn ochtendlijke haver uit:

-1/2e kop groffe havervlokken

-1 el cacaopoeder

-1tl kaneelpoeder

-3 gedroogde abrikozen

Ik moet na deze voorbereiding enkel nog toevoegen, 's ochtens:

-plantaardige melk, plantaardige yoghurt of water

-1el ahornsiroop

-1 el versgemalen lijnzaad

-vers fruit

Smakelijk!



Geen opmerkingen: