maandag 7 januari 2019

Wat aten we vorige week? #tryvegan 8: Vegan Herfst Menu's

Ondertussen lopen deze recepten al lang niet meer synchroon met wat we "vorige week" aten, maar goed, het geeft een idee.

Zondag: noedels van rode biet met een pompoensaus
Ken je al noedels van groenten? Ik vind ze geweldig! Mijn plan was eigenlijk een knaloranje saus en rozerode noedels, maar ik gebruikte (naast citroenschil, ui, tijm en balsamico als smaakmakers) ook wat kookvocht van de noedels, en ja,lap, dan zag de saus snel rozig...
Lekker met gistvlokken!

Maandag: Gebakken Oesterzwam, sla en kroketten
Meestal maken we onze kroketten zelf, (voor allerhande kroketideeën: zie Creatief met de krokettenmachine) maar deze hadden we nog liggen.

 Dinsdag: Knolselderlasagne met walnotengehakt en romige saus met tijm
Ik ben steeds op zoek naar alternatieven voor pasta met bloem. Ik zag ergens een recept voor canelloni van knolselderschijfjes met gehakt, vond ik een heel leuk idee. Ik sneed de knolselder in dunne plakjes mbv de mandoline (voor meer vegan recept ideeën met een mandoline zie hier) en maakte makkelijke lasagne. Ik had walnoten geweekt, die mixte ik met wat kruiden, en daarna bakte ik dit notengehakt met een ui, look, een restje pompoen. Ik maakte een bechamel met sojamelk.


Woensdag: zoete aardappel, broccoli, gele wortel en pompoen in Indische currykruiden gebakken, met patatten en chilinaise
 Donderdag: heerlijke miso met zoete aardappel, wortel, prei, gewone aardappel, hempfu en veel gember en look. Ik serveer het met rijst, dan is het een machtige maaltijd.


Vrijdag: Indische puree (vermengd met ui, gember, komijn, chili en plantaardige yoghurt) uit de oven met veldsla


Zaterdag: Aardpeerrisotto! Ik deed er ook wortel, selder, venkel en boerenkool bij. Ik vind zeewier wel passen bij aardpeer en risotto, dus dat ging er ook doorheen. Wil je een recept voor een gelijkaardige aardpeerrisotto? Klik hier. Smakelijk!

Geen opmerkingen: