maandag 7 januari 2019

Wat aten we vorige week? #tryvegan 7: Vegan Herfstmenu

Zondag: Thaise groene  curry met champignon, wortel, savooikool, paprika, kokosmelk en rijst. De reden dat deze curry niet mooi wit ziet, is dat ik gedroogde kokosmelk gebruik.


Maandag: gewokte aardappelfrietjes, postelein met sinaasappel/mosterd/olijfoliedressing, walnootpesto met tijm en gistvlok, paprika, gekookte prei
Ik hou ervan als elk vakje op mijn Indische borden gevuld is! De bedoeling was eigenlijk rösti maken, maar de juliennereepjes bleken daarvoor te dik. Met wokken lukte het ook.
 

Dinsdag: ik ging uit eten en koos voor een vegan shepherd's pie van linzen, aubergine, wortels en rapen (met een lagje puree erbovenop), sla, geraspte worteltjes, quinoa met ajvar, bietjes en een "vlezige" kroket. Lekker!

Woensdag: spaghetti met tomatensaus en savooikool "spekjes"
Ik kookte eerst de savooi in water. De ribbelige structuur is leuk, de smaak vrij saai. Ik maakte een marinade van mosterd, sojasaus, geperste look, peper, gerookt paprikapoeder, agave, en gistvlok en bakte de spekjes in de pan af. Heel wat spannender!


Donderdag: wortelstoemp met een slaatje van appel, gekookte bietjes, hazelnoot, en mosterddressing

Vrijdag: gebakken champignons in tomaat/wortel/paprika saus en boekweitnoedels

Zaterdag: Mexicaanse zwarte bonenschotel met paprika, wortel, tomaat, en rijst

Geen opmerkingen: