zondag 13 januari 2019

Wat aten we vorige weeek? #tryvegan 9 Vegan Wintermenu

Zondag: pasta met pompoen/pastinaaksaus, plus apart gestoofde ui, look, venkel, selder, groene kool
Zo makkelijk, en zo lekker!



Maandag: paneer butter masala. Normaalgezien vervang ik de paneer door tofu, maar deze keer nam ik gekookte wortelstukken! Een voorbeeld van zo'n recept (er zijn tienduizenden varianten): hier.


Dinsdag: noedels van zoete aardappel met geroosterde tomaten/aardperen/prei/aardappel/paprika en een sausje van balsamico/kruiden/ahorn/kokosolie. Dit was echt superlekker. De combi aardpeer tomaat met dat sausje, en die geweldige groentennoedels, mjam!





Woensdag: pompoenlasagne naar het recept van Eva.



Donderdag: Spruiten met Pruimen en zuurkool als slaatje. Jaha, ik wil geen langoren op mijn bord, dus in plaats vaan konijn met pruimen nam ik iets anders voor deze "typisch Vlaemsche grootmoeder klasssieker", namelijk spruiten. Paste heel goed samen! De zuurkool helpt om dit wat zwaardere gerecht te verteren. Ik postte hier eerder een recept voor 'seitankonijn met pruimen', deze keer volgde ik een recept van de morgen, maar dan met spruiten. Ik nam hier een biobiertje voor, en een boterham met een dikke laag mosterd. Heerlijk!


Vrijdag: spaghetti met paprika, wortel, tomaat en broccoli



Zaterdag: rijst met gefermenteerde tofu en allerlei groenten in zoetzure saus

Geen opmerkingen: