zondag 27 januari 2019

Wat aten we vorige week #tryvegan 10 Vegan Wintermenu

Zondag: linzen/kikkererwtenburgers die ik had ingevroren — mijn vriend labelt dat dan als "citoyens lentils" ;-) met boekweit en rode biet



Maandag: knolseldernoedels (met spiralizer gemaakt en aangestoofd, kijk hier voor meer ideeën) met wortel, en als saus een pesto van walnoten met za'atar


Dinsdag: in de oven gegrilde champignons met look, zoetzure saus, rijst en in de oven gestoofde groene kool met mosterd, gistvlok, ahornsiroop, balsamico en gerookt paprikapoeder.


Woensdag: wortel/paprikaslaatje met citroen en chaatkruiden (een Indische mengeling die aan rauwe slaatjes iets heel cool verleent), aardappelen, en kikkererwtenmeelburgers gemaakt met een restje rijst van gisteren.


Donderdag: spaghetti met saus van gekookte en daarna gemixte wortel en knolselder, en als topping gegrilde paprika met look/olijfolie dressing

Vrijdag: guacamole, wortelslaatje, tortillas (van blauwe masa harina), en papadams


Zaterdag: Groentennoedels met de spiralizer, gemaakt van wortel en pastinaak, in een sausje van prei. Dit was zoooooo lekker! De "noedels" (je kan het ook Poedels en Woedels van P-astinaak en W-ortelen noemen) heb ik kort aangestoofd in een wok en daarna zachtjes met wat water gekookt tot gaar. Voor de preisaus weekte en mixte ik 1 cup cashewnoten een aantal uren, ik stoofde drie alliums aan (look. 2 uien, 2 preis) met zout en kurkuma, liet dat geheel een hele tijd zacht koken, mengde dan de met water tot een brij gemixte cashews erdoor plus een halve citroen en citruszeste, en afwerken met zwarte peper. Ga ik nog meer maken! Super romig!

Geen opmerkingen: