zondag 23 juli 2017

Foto's #11: bloemen, dood hert 2, blauwe tortilla's

 Deze maanden is er zo veel kleur in de tuin!
 Reukerwtjes!
 Roosjes en Citroenkruid!
 Permacultuur Combinaties: Pompoen, bernagie, goudsbloem, papaver, snijbiet, melde, en mulch van doperwtjes!
 Veel kikkererwten ineens gekookt: stoofschotel met snijbiet, en hummus erbij.
 Ik droog in dit seizoen allerlei bloemen: roos, goudsbloem, kaasjeskruid, kamille

 Een vlindertje waar ik de naam niet van ken...
Goudsbloem uitgespreid op het droogovenrek.
 Yaay, de boer zaaide een hele lange strook korenbloemenwei naast het monocultuur maïsveld!

Misschien herinner je de foto's van het dode hertje dat ik vorige keer op een wandeling aantrof? Ondertussen is de staat van ontbinding al verder gevorderd. Luguber, misschien, maar ik vind het eigenlijk wel mooi.






 Ik maakte tortilla's van blauwe masa harina! Net twee wolkjes in de pan.

Bizarre kleur, toch?
 Dat blauwe contrasteerde ook mooi met de courgette dahl die ik erbij at!

Tot slot: een specht op onze entree-paal!

2 opmerkingen:

Ineke zei

Wat een mooie foto's allemaal, veel kleur inderdaad. Je eten ziet er ook lekker uit, alleen die blauwe broodjes sla ik over. ;)

Krol zei

Dankjewel :)