zondag 28 oktober 2018

Vegan Ontbijt: Fruitpap voor Volwassenen

Vegan Ontbijt: Fruitpap voor Volwassenen

Naar aanleiding van de titel denk je nu misschien dat er rum ofzo aan te pas gaat komen, maar dat was niet het idee!

Fruitpap vond ik als kind een traktatie... Die perfecte, zoete balancering tussen de smaak van appel, banaan en sinaasappel. De structuur van de geraspte appel, en van de geprakte banaan.

Waarom zou je, eens je volwassen bent, stoppen met fruitpap?


 Fruitpap voor Volwassenen...

Het is gezond, en lekker, snel, en makkelijk!

Het enige wat ik er aan wilde veranderen was de betterfood koek. Suiker en tarwe vermijd ik liefst.

Ik zocht een glutenvrij vegan recept voor een soort soldatenkoek (een tarwekoek die vrij neutraal van smaak is) op internet, maar eigenlijk vond ik niet veel. Ik wou het liefst een makkelijk recept met havermeel en verder weinig andere ingrediënten.

Je hebt de anzac koekjes, maar das toch niet helemaal hetzelfde.

Ik probeerde deze glutenvrije versie uit, en die koekjes zijn wel lekker, maar eigenlijk heel zoet.

Waarom het moeilijk maken als het ook simpel kan?

Ik kon haverkoeken zitten bakken, of ik kon ook gewoon de avond tevoren haver in de week zetten.

Als je dat de volgende dag met je vers geprakte fruitpap mengt: heerlijk!

Vegan Ontbijt Recept: Fruitpap voor Volwassenen
Nodig
-1 appel
-1 sinaasappel
-1 banaan
-vork en lepel
-1/2e kopje haver, een nacht geweekt
-mes
-ontbijtkom
-rasp
-optioneel: sinaaspers
Hoe maak je het?
1.Zet de haver de nacht tevoren in de week.
2.Schil de appel.
3.Rasp de appel.
4.Plet de banaan.
5.Pers de sinaasappel.
6.Meng appel, banaan, sinaasappel en haver in de kom.
7.Smakelijk!

Je zou misschien dit ontbijt de avond tevoren kunnen maken, en de haver in het sinaasappelsap laten weken, maar ik vermoed dat je dan extra sinaasappelen nodig hebt.
 


Eten jullie nog wel eens fruitpap? En, mocht er iemand een vegan recept voor zo'n soldatenkoek kennen, laat het me zeker weten!

Geen opmerkingen: