zondag 22 oktober 2017

De Zelfvoorzieningsbijbel schrijft een Roman!

Beste Lezers,

Bij het Leeslijstje van vorige week had ik het over het debuut van mijn vriendin, Öznur Karaca: Marsepeinen Vingers.

Vandaag kondig ik op De Zelfvoorzieningsbijbel mijn eigen debuut aan — het werd een roman  :)

Misschien verwachtte je dat ik eerder een boek over tuinieren, vegan koken of zelfvoorzienend leven zou uitbrengen, maar het werd dus fictie!

Ik schreef een historische roman, gebaseerd op een waargebeurd oorlogsdrama. Enkele jaren geleden hoorde ik daar voor het eerst  over, en sinds die dag bleef dat drama door mijn hoofd spoken. In een poging om het onbegrijpelijke te kunnen vatten en een antwoord te vinden op de vraag "Waarom?" schreef ik er een roman over.

Een stukje van de cover...


Met zelfvoorzienend leven heeft mijn roman weinig te maken, buiten misschien het feit dat de dorpelingen die in het boek voorkomen allemaal een eigen moestuin hadden en vaak zelf brood bakten. Ik had heel veel van hen kunnen leren, vermoed ik.

Met mijn roman hoop ik te kunnen bijdragen aan het herinneren van de slachtoffers van het historische oorlogsdrama. Ik vind het in leven houden van die herinnering heel belangrijk.
Zo belangrijk, dat ik bereid ben mijn jarenlange anoniemheid op deze blog hiervoor op te geven...

Ik heb namelijk alle mogelijke hulp nodig om de roman in hoge oplage te kunnen publiceren, want hoe hoger de oplage, hoe meer mensen dit verhaal (opnieuw) kunnen leren kennen.

Heb je interesse in het boek of ken je iemand die hierin geïnteresseerd zou kunnen zijn, dan kan je op voorhand jouw exemplaar van het boek kopen via onderstaande link.
Hoe meer mensen op voorhand intekenen voor hun roman, of een bijdrage storten, hoe meer budget de uitgeverij kan besteden aan o.a. promotie, distributie en een hogere oplage. 

Wie de roman via deze link op voorhand bestelt, is sowieso zeker van zijn/haar exemplaar.

Een boek schrijven is steeds mijn grootste droom geweest — al van toen ik klein was en mijn helden en heldinnen Tonke Dragt, Thea Beckman, Astrid Lindgren en Paul Biegel heetten.
Vandaag wordt die droom dan eindelijk waarheid...
Maar mag ik ondertussen één ieder van jullie die op deze blog teksten heeft gelezen uit de grond van mijn hart bedanken? Ook al gaat het op deze website (meestal) niet over fictie, het deed en doet me zo'n deugd om te weten dat er mensen zijn die mijn tekstjes lezen! Schrijven is behoorlijk "alleen," en elke schrijver wil uiteindelijk gelezen worden: een ander soort interactie met mensen. Dankzij jullie die deze blog lezen, voelde ik me, nog voor mijn fysieke boek er is, ook al een beetje schrijfster!
Oprechte dank daarvoor...

Je doet me een groot plezier door bovenstaand tekstje met geïnteresseerden te delen!
Alvast hartelijk bedankt en wie weet tot op de boekvoorstelling!
Krol

Geen opmerkingen: