maandag 6 maart 2023

Vegan Wildpluk Recept: Groentetaart met champignons, sla en wilde kruidenpesto

 Vegan Wildpluk Recept: Groententaart met champignons, sla en wilde kruidenpesto 

Groentetaart met linzen/tomaat/zonnebloempitjes op de bodem, daarboven rode linzen, en daarbovenop pompoen en rode biet.

We doen hier al jaren mee aan de veggiechallenge. Vandaag maakte ik het voorgestelde weekmenu recept: bladerdeeg groentetaart. Ik verzamelde wat er al groeit aan wilde kruiden en groene blaadjes in de tuin voor een pesto erbij, omdat ik op dit moment geen basilicum meer heb:

-brandneteltopjes

-vogelmuur

-kleine veldkers

-paarse dovenetel

-kleefkruid

-zevenbladtopjes

-venkelblaadjes

-spruitkoolblaadjes

-krulkoolblaadjes

-kervel

Dit wilde kruidenmengsel maalde ik in de keukenmachine met zonnebloempitjes, olijfolie, zout, peper, gistvlok en look. Wil je meer ideeën over allerhande vegan pesto's check hier


 Wilde blaadjes uit de tuin...

Ik paste het groentetaartrecept lichtjes aan: ik nam zelfgemaakte tomatenpuree/zonnebloempitjes/look/provencaalse kruiden spread als basis, daarover smeerde ik rode linzen, en daarbovenop kwamen schijfjes rode biet en pompoen. 

Superlekker met gistvlokken erbij, de pesto, postelein-sla en in de oven gebakken champignons, njam!

Doe je ook mee met de Veggiechallenge?

Tuinblaadjes tot pesto verwerkt!
 

Geen opmerkingen: