maandag 22 oktober 2018

Wat aten we vorige week #try vegan

Wat we vorige week voor vegan lekkers aten...

Zondag: herfstige saus van kweepeer en pompoen met pasta, tomaten en humus



Maandag: gnocci met hokaidopompoen/sinaas/kokossaus
(Ik probeerde uit of ik gnocci met paars masa harinameel kon maken, de meeste gnocci vielen helaas uit mekaar, op de foto zie je de schaarse gelukte, maar wel mooi paars gekleurde gnocci)
Ik plan tegenwoordig (losjes) een weekmenu in mekaar. Snij ik zondag een pompoen aan, verwerk ik de andere helft op maandag!



Dinsdag: Appel Kweepeermoes met scrambled hempfu en patatten
Superlekker! Een twist is om twintig procent kweepeer aan je appelmoes toe te voegen: zorgt voor een fris zurigzoete toets. De scrambled hempfu werd extra lekker met een fijn gesneden uitje, chicken masala (zonder kip, natuurlijk!) kruiden en een fijngesneden vers rood chilitje. Mjam.


Woensdag: koolballetjes in gravy saus met rijst
Waw, wat was dit heerlijk! Weer een nieuwe manier om witte kool te bereiden: fijnpulseren in de keukenmachine, mengen met kruiden, ui en look en kikkererwtenbloem, er balletjes van rollen (mbv een ijsschep!) en die afbakken in de oven. Daar een indisch smakende gravy bij van verse tomaten, cashew, gember en kokos, en rijst - mmm! Gebaseerd op dit recept.


Donderdag: rijstnoedels+gewokte witte kool+boontjes en met cashew ingedikte tomatensaus
Ik zou elke dag wel rijstnoedels kunnen eten, ik vind ze geweldig qua structuur. De andere helft vd witte kool uit de tuin van gisteren wokte ik met ui en kruiden tot gaar. Ook de boobtjes en de tomaten kwamen uit eigen tuin. Door de cashews en n scheutje balsamico azijn als secret ingredient werd de tomatensaus heerlijk romig!




Vrijdag: maïscouscous met gewokte gerookte tempeh en spinazie in het overschotje van het sausje van gisteren, plus verse tomaatjes!


Zaterdag: in de oven gegaarde zoete aardappel, rode bonen in de oven plus look, chili, tomaten en Mexicaanse kruiden, gekookte zoete maïs, en salsa van gele tomaatjes en witte kool met mango. Gebaseerd op dit Eva recept!

Geen opmerkingen: