zondag 11 maart 2018

Foto's#17: fermenteerplezier, crackers, en piano

Ik probeer een fermenteer-ritme te creëren, zoals Sandor Katz van Wild Fermentation het aanraadt: terwijl je nog van de ene pot fermenten aan het smikkelen bent, maak je al een volgende, zodat die kan tot leven komen wanneer de eerste pot op is...
Hier enkele mooie wintergroenten uit mijn tuin: wortel, daikon, gele raap, rammenas die zichzelf heeft uitgezaaid (lees meer over rammenas, een interessante wintergroente en over de zichzelf zaaiende moestuin ;)

Samen met geraspte gember, wat ini-mini beetjes rode biet uit de tuin en een stoere savooikool brouwde ik een prachtig gekleurd ferment op:



Het vorige brouwsel, appel-wittekool-aardpeer-wortel, is alweer bijna op:
Ook genieten we in de winter van onze in de zomer in het zuur opgelegde gele courgettes (we hadden ook komkommers en augurkjes in het zuur). Zie je die peperbolletjes zwemmen?!


Verder ben ik aan het experimenteren met teff - een heel klein glutenvrij oergraan. Ik maakte er vegan crackers mee naar dit recept. Teff-meel gebruik ik regelmatig om zelf injera mee te maken, maar deze crackers zijn met de volledige graankorrel gemaakt.


 Avondeten: stoemp van broccoli en wortel, de crackers van hierboven en de fermenten van hierboven, en een bijzonder smakelijke ruccola pesto! Check hier als je allerlei vegan pesto ideeën wil!


We kochten een tweedehands piano, hoera! Ze moet alleen nog serieus bijgestemd worden...

Geen opmerkingen: