zondag 12 maart 2017

Foto Overzicht #6: glutenvrije pizza en lente in aantocht

 Onze hond is dol op koolstengels, om op te kauwen! Hier zie je boerenkool, maar  bloemkool is haar absolute favoriet. We hebben wel een berg opkuiswerk eens ze klaar is met haar stengels, maar het is het waard!

 Ik maakte glutenvrij pizzadeeg. Buiten de (iets te krokante) randjes was het best lekker. We maakten er een sport van om onze pizza's zo autistisch mogelijk te beleggen :)

 Wat gistvlokken erover. Yum.

 Dankzij mijn schoonmoeder leerde ik dit gerecht, Vegan Gentse Waterzooi van Eva kennen. Dit recept is echt ongelofelijk lekker! Ik maakte het met hempfu, probeer het zeker eens met gerookte tofu. Echt njam.



Na een lange winterse wandeling was de hond behoorlijk moe, en koos ze de pasgewassen dekens in de wasmand uit om op te gaan slapen! Voor het geval je het je mocht afvragen: ze heeft een superdeluxe mand hoor!



Kiemzaden experimentjes! Ik vind kiemen moeilijk - ofwel drogen de zaden uit, ofwel beschimmelen ze :( Als iemand een gouden tip heeft hoor ik het graag. Hier probeer ik rode melde, rammenas, boerenkool en tatsoi zaad te kiemen - allemaal zaden uit eigen tuin!

 Wat een prachtig bord! Bij mijn ouders word ik nogal verwend hoor - Thaise wok, mmm!

 Gember/pompoen rijstnoedels met wokje en rammenasslaatje
 Die kleine groene sprietjes, dat is look!
 Sneeuwklokjes...
 Doorlevende Welsh Onion

 De eerste krokussen
 Ontluikende katjes aan mijn wilgenhutje
En de wakker wordende rabarber...

Geen opmerkingen: