zaterdag 22 december 2018

Wat aten we vorige week? #tryvegan 6: Vegan Herfstmenu

Zondag: Indische gravy en koolballetjes, gemaakt met rode kool en het restje tomatenpuree en rijst van gisteren. Lijkt moeilijker dan het is, je kan het heerlijk romig maken door cashewnoten te weken en te mixen. Ik link hier een recept, er zijn er honderdduizenden, in allerlei variaties, maar zo krijg je een idee.



Maandag: een soort vegan dauphinois: aardappelschijfjes in de oven met kurkuma, gistvlok, kokosmelk, maïsmeel etcetera. We aten er gekookte prei bij, postelein, en een citroen/mosterddressing



Dinsdag: gebakken aubergine met een laagje gekruid kekereewtenmeel, gekookte patatten, slaatje van wortel, dressing en paprika


Woensdag: zoete aardappelnoodles pad thai!
Ik kende al courgetti maar vind dat vooral lekker in slaatjes. Deze pasta van zoete aardappels kan echt doorgaan voor spaghetti of noedels! Ik heb mezelf al suf gezocht naar recepten voor zelfgemaakte glutenvrije pasta — blijkt er een supersimpele en overheerlijke manier te bestaan! Je schilt de
aardappels en haalt ze door een spiralizeermolentje, ik wokte er ui, paprika, rode kool bij, met een thais sausje van pindakaas, sojasaus, look gember, citroen. Ik volgde dit recept. Met deze makkelijke noedels ga ik absoluut meer experimenteren!

Donderdag: Zoete Aardappelnoedels met Witte Bonen Tomaatsaus en Gistvlok
Ik zei al dat ik wilde experimenteren, en aangezien er nog zoete aardappels over waren en ik van pasta hou... Supersimpel, snel klaar, superlekker!



Vrijdag: Macaroni met champignons, spinazie en een romig sausje van tijm, kokosolie en maïsmeel

Zaterdag: rode kool met appeltjes, patatten en vegan merguez worstjes
De klassieker... Het geheime ingrediënt hierbij is rodebessenfoncituur, of rodebessensap, of rodebessenketchup (dat laatste is suuuperlekker!)


Geen opmerkingen: