woensdag 12 december 2018

Wat aten we vorige week? #4 Trygvegan Vegan Herfst Menu

Zondag: pannenkoek van kekermeel/rijstmeel/chia, sla, tomaat, wortel, drssing, en een restje ristotto


Maandag: savooi/wortelslaatje, tomaat, patat en walnootpesto met za'atar
Za'atar is een Israelische kruidenmengeling van munt, tijm, sesam etc. Ik had er tot nu toe nog niet veel mee gedaan, tot ik een recept walnoot/za'atar pesto tegenkwam — de smaken combineren wonderwel samen!


Dinsdag: Spaghetti 'Hempfunaise'


Woensdag: stoofpotje rode biet/appel/ui/wortel met savooikool chips, en polenta uit de oven
Boerenkool chips ken je al, en op deze blog heb je misschien al geproefd van de zoete chocolade netelchips, maar met savooi kan het dus ook! Ik koos voor dit recept: en ik kan je zeggen dat dat sausje echt cheesy is en verslavend! De polenta kleurt al mooi geel van zichzelf, maar ik accentueerde hem extra met kurkuma!
Op donkere herfstavonden is het des te leuker als er kleur op je bord zit.




Donderdag: gaar gewokte aubergine, basmatirijst, donkerbruin gebakken uitjes met gestoofe rode biet, en een yofu/look/zout/peper/olijfolie sausje (voor bij de aubergine) en een sausje met miso/appelazijn/olijfolie/tijm/komijn/tahin/ahornsiroop/yofu (voor bij de biet)



Vrijdag: pasta met prei/ui/looksaus (plus een restje rijst om de saus mee in te dikken), en een kwak cheezy cashew/gistvlok saus als smaakmaker


 Zaterdag: gemberige wortelsoep met rijst en postelein




Geen opmerkingen: