maandag 10 juli 2017

Foto's #10: kimchi, pesto, en dood hert

 Onze voortuin is, zonder dat we er iets voor hebben moeten doen, veranderd in een kamille wei! Dat vinden wij super. Ik heb al een hele emmer kamille geoogst, ...


 ...voor thee, om mijn haar mee te kleuren, enzovoort!










 Ik maakte kimchi naar het recept van Sandor Katz in Wild Fermentation. Mmm, het smaakt heerlijk! En wat een vrolijke kleurtjes!


 We hadden gigantisch veel basilicum en dus maakte ik thaise currypasta en -hierboven op de foto - pesto, naar dit recept. Superlekker!

Op een wandeling kwamen we een zielig tafereel tegen... In het bos zitten hertjes. Dit hertje raakte blijkbaar verstrikt met haar poten in de (kapotte) laaghangende prikkeldraad van de wei naast de bosrand. Je ziet hoe haar achterpoten onnatuurlijk ver liggen. Wat een triest einde voor dit dier.
Ik heb er geen foto van, maar heel vreemd was, hoe een atalanta vlinder op dit dode dier zat - het leven gaat verder, zeker?





dit recept

Geen opmerkingen: