zondag 11 juni 2017

Foto Overzicht #8: tuinvis, kevers, Indisch eten



Ik maakte met een spiraalsnijder nestjes van aardappel en bataat volgens een supercool idee van Green Kitchen Stories. Omdat ik de oven had aanstaan gooide ik er gelijk wat paddenstoelen, paprika en broccoli naast. Postelein uit de tuin, en geroosterde cashewnoten met een bramenazijn/tahin/mosterd/olijfolie sausje - een mens kan slechter eten!

 Kroketjes van geweekte linzen met chili'tjes en gember, gebakken in de oven: mmm!




 Mijn Tuinvis zwemt ook al weer lustig rond... Als je meer info over deze geweldige tuinkunst wil, stuur een mailtje!


 Joepie, een koninginnepage in mijn tuin!!

In het midden op de foto - goed gecamoufleerd - wat ben ik blij met deze prachtige vlinder!!!

Superlekkere courgette-dahl naar een recept van de hare krisna's - in hun kookboek "Een hogere smaak" staan een paar van mijn favo Indische recepten...




Kikkererwten"omelet" met aardappeltjes, sla uit de tuin en selder-tomatensausje...




Elk jaar kom ik wel een paar insecten tegen in mijn tuin die ik in mijn leven nog nooit eerder gezien heb. Vandaag deze prachtige rood-zwart gestreepte kevers op het fluitekruid - weet iemand wat het is?



Nog meer overheerlijke Indische schotels... In McLeod Ganj in India ging ik bij een klein restaurantje waar ze de godganse dag door de White Album van de Beatles draaiden steevast hun butter paneer massala eten - de beste paneer massala in heel India hadden ze daar! Toen ik bij Vegan Richa een recept voor tofu paneer massala zag passeren, wilde ik proberen of ik het ook sojavrij kon namaken door met hempfu te werken. Het resultaat was echt njaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

3 opmerkingen:

Maia- Weg naar Zelfvoorziening zei

Jaa die kevers, die hadden wij dus ook heeel veel een jaar of wat terug. Dus ik het het opgezocht, het is een Coloradokever. Een vraatzuchtig plaagdier, lees ook hier:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Coloradokever

En hmmm je eten ziet er heerlijk uit!

Maia- Weg naar Zelfvoorziening zei

hmm trouwens, volgens mij haar ik ze door elkaar.
Dit lijkt mij toch een andere kever.

Krol zei

Hoi, de colorado's ken ik - maar dit is toch iets anders. Ik dacht aan vuurwantsen, omdat ze zo zwart/rood gestreept zijn, maar kweet het niet zeker!