zondag 10 januari 2016

Vegan Kikkererwtenomelet, gevulde koolrolletjes, bakbaan en rode bessenketchup

Vegan recept: kikkererwtenmeelomelet, gevulde koolrolletjes, bakbanaan in deegjasje, rodebessenketchup

Samenraapsel van allerhande internetrecepten, hier het resultaat:


Voor de Omelette gebruikte ik het recept van Vegan Richa
Nodig voor de omelette:
3/4e c kekerbloem
3/4e c melk (ik gebruikte soja)
-2 tl appelazijn
-2 tl gistvlok
-1/8e tl zout
-2 pannen en 2 deksels
Nodig voor de omeletvulling:
Het originele recept gebruikt ui en look, gebakken, met tomaatjes en broccoli.
Ik gebruikte een vulling van pompoen gestoofd met gember, witte kool, chili, kurkuma, ras el hanout en peper, maar je kan je fantasie de vrije loop laten!  Zorg ervoor dat de vulling klaar is voor je aan de omelette begint.
Hoe maak je het?
1. Meng het beslag
2. Verhit olie in de pan
3. Giet de helft vh beslag in de pan.
4.Laat bakken tot de randjes loskomen.
5.Schep op de ene helft van de omelet wat vulling.
6.Vouw de helft om (gaat heel makkelijk,normaalgezien)
7.Laat nog 1 minuut bakken
8.Zet nu een deksel erop en neem van het vuur, laat alles met deksel dicht nog 5 minuten stomen.
9.Gebruik nu een 2e pan voor de rest van het beslag en herhaal de stappen.

Gevulde koolrolletjes:
Ik volgde het recept van de Fatfree Vegan,maar bakte de rolletjes af in de pan ipv in de oven.

Bakbanaan
Dit is de heerlijkheid pazam phori , bakbanaan gefrituurd of gebakken in een deegjasje, waarover ik het had bij vegan nieuwigheden, streetfood uit Kerala, India.
Met de overschot van het deegbeslag bakte ik nog n dikke pannenkoek (zonde om het weg te gooien!) als dessert.

Rode bessenketchup: paste wonderwel bij de omelet met pompoen, recept hier!

Geen opmerkingen: