zondag 25 oktober 2015

Mijn ecologische lunchbox

Ooit bracht ik vanuit India een tiffinbox mee.
Een tiffinbox is een roestvrijstalen kommetje met een handvat en een deksel, bedoeld om je eten in mee te nemen.
Ik ben dol op mijn tiffinbox!  Mijn lunch blijft er lekker koel of net warm in, en dankzij het handvat is het boxje makkelijk aan mijn fietsstuur te bevestigen.  Geschikt voor zowel boterhammen als soep of noedels, wat je maar kan bedenken.  Bovendien ziet de tiffinbox er heel hip en mooi uit, en is hij heel gemakkelijk om schoon te maken.

Een tiffinbox gaat in feite niet kapot: eens gekocht kan je er jaren plezier van hebben, en hem doorgeven aan bijvoorbeeld je kinderen of je familie.

Een mooi cadeau, en een handig hebbeding.  Bye bye boterhampapier, aluminiumfolie en andere vervuilende verpakkingen!  En voor wie een uitgebreide lunch wil eten: er bestaan tiffinboxen met meerdere compartimenten, en zelfs met meerdere verdiepingen!



Geen opmerkingen: