maandag 6 juli 2015

De weldaden van wandelen

Ik hou van wandelen, maar vroeger maakte ik er maar zelden tijd voor.
Sinds we een hond hebben (lees meer in ervaringen) moet ik tijd maken om te wandelen... En... Ik vind het heerlijk!
Omdat je een puppy niet teveel mag belasten, mag je in het begin niet te lang wandelen.  De vijf-minutenregel wordt vaak aangeraden: telkens de pup een maand ouder is, mag je vijf minuutjes langer wandelen.
Ons hondje is binnenkort 8 maanden oud, wat betekent dat we dan al een wandeling van 40 minuten kunnen maken!
Ik vond het heel fijn om de wandelingen maand per maand op te bouwen.
Niet alleen de spieren en de gewrichten van de hond werden zo getraind, maar ook mijn conditie kon gestaag opgebouwd worden.
Ik merk hoeveel deugd het mijn lichaam en mijn geest doet om te wandelen.
Heerlijk is het, om even uit te waaien, wat voor weer het ook is.
Om even je gedachten opzij te zetten, gewoon te ademhalen en genieten van het landschap.
Of net je gedachten op een rijtje zetten, op een of andere manier lukt dat goed tijdens het ritmische van het stappen.
Ik zou het niet meer willen missen, dat wandelen!  Een aanrader voor iedereen die goed te been is.

Geen opmerkingen: